Sunday, October 25, 2009

Memori Cinta...

Saya ingin membawa satu kelainan...pada blog saya...hehehe...cuba2 lah nieh guna bahasa melayu...


Untuk beberapa hari ni, memang byk benda berlaku...benda baru, benda berulang...semua ada... Walaupun dalam jiwa saya ini byk kekalutan, perbalahan dan bergelut dgn masalah yg tidak pandai selesai...setiap kali sebelum saya melelapkan mata...saya akan cuba mengingati benda2 indah atau kenangan yg best2 gituu...dan salah satu ialah...memori cinta saya yg pertama...org ckp itu cinta monyet...cinta bangku sekolah...tapi untuk saya...itu cinta pertama yg abadi, tulus & penuh dengan liku2 perjalanan yg tak sudah walaupun Dia kini sudah lama dimiliki oleh yg lain...

Perkenalan kami bermula cuma kenal biasa2 saja...dari agensi pelancongan...kebetulan masa tu, keluarga saya merancang untuk ke Australia...dari saling bertukar telefon, saling bertanya kabar & berbual...kami mula rapat...tapi saya tidak pernah sangka, org seperti saya 'layak' untuk seseorang ingin memiliki...saya sedar diri saya siapa...tapi usia muda remaja...ingin mencuba...Dia menang dan berjaya menarik hati saya ke genggaman dia...Lamaran menjadi bulan dia, saya terima tanpa berfikir...walaupun dlm 2 purnama perkenalan...masih baru...tapi tidak apa...hati muda semua berani mencuba...

Disebabkan dia jauh, kami cuma berjumpa setiap dua minggu, kalau dia dapat turun...maklumlah...dia guru sandaran...kadang2 ada kerja lebih hari sabtu...Hubungan jarak jauh membantu untuk saya dan dia untuk merindui antara satu sama lain lebih mendalam lagi....bila berjumpa, memang saat yg paling manis...dan senyuman melonjak riang dlm hati saya terus ke dakapan dia...

Apa yg membuatkan saya tertarik dgn dia ialah sikap kematangan & semangat dia...seseorang yg mempunyai perasaan sensitif & tidak pernah jemu membuatkan saya ketawa dgn sikap dia yg bersahaja kalau mengambil hati saya setiap kali saya merajuk...al maklumlah...remaja okeh...layan benda2 gedikss remaja...walaupun saya amatlah bersifat tomboy masa itu...tapi cara dia melayani saya membuatkan saya lahirkan ciri2 & sifat2 keperempuanan yg ada dlm diri saya...Sikap dia yg terlalu menyayangi saya membuatkan saya susah untuk bernafas kalau dia tidak ada, kadang2 keliru, tidak tentu arah...tapi bila dia tinggalkan note pada saya setiap kali kami berjauhan...dan note2 itu lah meyakinkan cinta kami bukan cinta biasa...Kadang2 saya bersuara bertanya...ada apa dgn saya...walau skrg pun dia sudah dimiliki...jawapan dia masih sama seperti dulu... "Bcoz Love comes to me after you...You always be my angel...Mine..." Ntah kenapa saya tidak habiskan hidup saya dgn dia...Saya tahu itu keputusan saya sendiri...Kedegilan saya sendiri...Tidak mahu tapi sebenarnya mahu... tapi saya tidak boleh pentingkan diri...

Kenapa saya putuskan hubungan hebat ini dgn Dia...?

Nantikan update saya akan dtg...sambungan... end pt 1

No comments:

Post a Comment