Sunday, October 25, 2009

Pentas Mula & Akhirnya...

Saya menulis cerita ini utk pengamatan semua...Berkisar mengenai sesuatu peristiwa... Selami...



Bermula kita mengenali di pentas
Kau adalah pewaris sementara
Satu perkenalan...satu perasaan
Menjadi lah teman

Dikait cerita
Tangis pun ada
Perit lagi lah terasa
Sama lah kita

Dua tiga pengembaraan
Aduh...peristiwa
Pernah kah disangka
Di sini akhirnya

Kan aku sulam memori
Sisa yg kita kongsi
Kalau Dia menjadi saksi
Doakan ini amatlah bererti

Cuba memahami
Apa yg bererti
Payah menyelubungi
Perkongsian tak dipeluangkan hati

Seperti biasa
Tak wujud sedia kala
Kau artis pejuang
Aku sentiasa anggapnya bertentang

Kalau disepak pipi kiri
Aku mampu bersedih
Namun diterajang pipi kanan
Malu & menyerah lah aku takdir

Ini doa
Ampun
Dilukai adalah aku
Jangan lah dilupai...teman

Di mana mula
Di situ akhir
Aku tersenyum kita bersua
Berjiwa lah kita atas pentas yg diukir...



Written By,
Cilla
25/10/2009

No comments:

Post a Comment